Page 4 - DKS 4B MATEMATİK DEFTERİM-6. SINIF
P. 4
DKS MULTİ SET
Ders Takip Sistemi
Her konu başlığının kaç
ders saatinde işleneceğini belirtir.
Oran 3. Ünite
ÖĞRENİYORUM 3 Ders Saati UYGULU YORUM
Birimsiz Oran 1. Aşağıda verilen oranlardan birimsiz oran olanları işaretleyiniz.
Aynı birimlerle verilen iki parçanın
Öğreniyorum: birbirine oranına birimsiz oran denir. • 12 • 24 m • 180 cm
8
7 sn
15 kg
Örnek:
Konuyu aktif olarak • 240 m • 18 sa • 45 m
34 cm
60 dk
17 gr
pratik bir şekilde
2. Sadece at ve eşeklerin bulunduğu bir çiftlikteki at sayısının tüm hay- Uyguluyorum:
anlatan bölümdür. vanların sayısına oranı 7 'dır.
26
Buna göre, çiftlikteki at sayısının eşek sayısına oranı kaçtır?
Kırmızı kalem = 4 = 4 : 2 Konunun ayrıntılı
Siyah kalem 6 6 : 2 7
19
= 2 olarak öğrenileceği
126 3
Örnek: 3. Bir minibüsteki erkek yolcu sayısının bayan yolcu sayısına oranı 5
'tür. 13 bölümdür.
Ali Mustafa
20 kg 40 kg Buna göre, minibüsteki bayan yolcu sayısının tüm yolcuların sa-
yısına oranı kaçtır?
Ali'nin Kütlesi = 20 = 20 : 20
Mustafa'nın Kütlesi 40 40 : 20 13
18
= 1
2
4. 200 1 ölçekli bir haritada cetvelle 4 cm ölçülen uzaklığın gerçek
4 PÜF NOKTASI uzunluğu ne kadardır?
Bir bütün ve onu oluştu-
ran iki parçaya ait oranlardan
herhangi birisi biliniyorsa diğer 800 cm
oranlar da bulunabilir.
• Sadece horoz ve tavukla- 5. 1 ölçekli bir haritada cetvelle 7 cm ölçülen uzaklığın gerçek
rın bulunduğu bir çiftlikteki 300
horoz sayısının tüm hayvan-
ların sayısına oranı 3 'dir. uzunluğu ne kadardır? 2100 cm
11
Buna göre, çiftlikteki horoz
sayısının tavuk sayısına oranı
11 – 3 = 8 den 3 olarak he-
8
saplanır.
Püf Noktası: Matematik / 6. Sınıf
Konuyla ilgili
ipuçlarının yer aldığı
bölümdür.
Çarpanlar ve Katlar 1. Ünite
PEKİŞTİRİ YORUM
1. Aşağıda verilen sayıları asal sayıların çarpımı şek- 4. Aşağıda verilen eşitliklerden x ve y yerine gelecek
linde ifade ediniz. sayıları bulunuz.
Pekiştiriyorum: • 384 = 2 . 3 x = 7 , y = 1
y
x
Ayrıntıların birleştirilmesiyle oluşan ve konunun 44 48 • 210 = 2 . 3 . 5 . 7 x = 1 , y = 1
y
x
4
2 . 11 2 . 3
2
kalıcı hâle gelmesini sağlayan bölümdür.
2
3
• 392 = x . y x = 7 , y = 2
72 540 3 2
• 675 = x . y x = 3 , y = 5
3
2
2 3 . 3 2 2 . 3 . 5 1
42 5. Aşağıda verilen çarpan ağacına göre A + B – C kaç-
tır?
2. Aşağıda verilen doğal sayıların asal olan çarpanla- A + B - C = 0 Akıllı Damla
rını bulunuz. 20
• 88 2 , 11 • 225 3 , 5 2 A
4 Boyutlu Soru Bankası:
• 300 2 , 5 , 3 • 420 2 , 3 , 5 , 7
Ölçme değerlendirme soru bankalarına
3. Aşağıda verilen ve asal çarpanlarının çarpımı şek-
linde yazılmış olan doğal sayıları bulunuz. 48
a) 11 . 17 = 187 2 yapılan yönlendirmeleri içeren ikondur.
b) 2 . 3 = 4 162 2 B
4
2
c) 2 . 19 = 76
ç) 2 . 3 . 13 = 78
44
2 C
Test 14-15-16-17 Matematik / 6. Sınıf