Page 4 - DKS 4B MATEMATİK DEFTERİM-6. SINIF
P. 4

DKS MULTİ SET







                                                    Ders Takip Sistemi
                                                  Her konu başlığının kaç
                                              ders  saatinde işleneceğini belirtir.



                                               Oran                         3. Ünite
                                               ÖĞRENİYORUM  3 Ders Saati  UYGULU YORUM
                                                  Birimsiz Oran  1.  Aşağıda verilen oranlardan birimsiz oran olanları işaretleyiniz.
                                                Aynı birimlerle verilen iki parçanın
                       Öğreniyorum:            birbirine oranına birimsiz oran denir.  •   12        •    24 m       •   180 cm
                                                            8
                                                                   7 sn
                                                                          15 kg
                                                Örnek:
                     Konuyu aktif olarak                    •    240 m        •    18 sa       •    45 m
                                                             34 cm
                                                                   60 dk
                                                                          17 gr
                      pratik bir şekilde
                                                            2.  Sadece at ve eşeklerin bulunduğu bir çiftlikteki at sayısının tüm hay-  Uyguluyorum:
                      anlatan bölümdür.                        vanların sayısına oranı  7 'dır.
                                                                   26
                                                               Buna göre, çiftlikteki at sayısının eşek sayısına oranı kaçtır?
                                                 Kırmızı kalem   =   4   =   4 : 2        Konunun ayrıntılı
                                                 Siyah kalem  6  6 : 2      7
                                                                          19
                                                            =   2                        olarak öğrenileceği
                                             126       3
                                                Örnek:      3.  Bir minibüsteki erkek yolcu sayısının bayan yolcu sayısına oranı  5
                                                            'tür.             13            bölümdür.
                                                 Ali   Mustafa
                                                20 kg  40 kg     Buna göre, minibüsteki bayan yolcu sayısının tüm  yolcuların  sa-
                                                            yısına oranı kaçtır?
                                                 Ali'nin Kütlesi    =   20   =   20 : 20
                                                Mustafa'nın Kütlesi  40  40 : 20    13
                                                                          18
                                                            =   1
                                                       2
                                                            4.   200 1  ölçekli bir haritada cetvelle 4 cm ölçülen uzaklığın gerçek
      4                                                PÜF NOKTASI     uzunluğu ne kadardır?
                                                 Bir  bütün  ve  onu  oluştu-
                                                 ran  iki  parçaya  ait  oranlardan
                                                 herhangi birisi biliniyorsa diğer    800 cm
                                                 oranlar da bulunabilir.
                                                •  Sadece  horoz  ve  tavukla-  5.   1  ölçekli bir haritada cetvelle 7 cm ölçülen uzaklığın gerçek
                                                 rın  bulunduğu  bir  çiftlikteki   300
                                                 horoz  sayısının  tüm  hayvan-
                                                 ların  sayısına  oranı   3 'dir.      uzunluğu ne kadardır?   2100 cm
                                                       11
                                                 Buna  göre,  çiftlikteki  horoz
                                                 sayısının  tavuk  sayısına  oranı
                                                 11 – 3 = 8 den  3  olarak he-
                                                      8
                                                 saplanır.
                   Püf Noktası:                                           Matematik / 6. Sınıf
                   Konuyla ilgili
                 ipuçlarının yer aldığı
                    bölümdür.
                                                    Çarpanlar ve Katlar          1. Ünite
                                                    PEKİŞTİRİ YORUM
                                                     1.  Aşağıda verilen sayıları asal sayıların çarpımı şek-  4.  Aşağıda verilen eşitliklerden x ve y yerine gelecek
                                                      linde ifade ediniz.  sayıları bulunuz.
                       Pekiştiriyorum:                                        • 384 = 2   .  3    x = 7 , y = 1
                                                                         y
                                                                        x

            Ayrıntıların birleştirilmesiyle oluşan ve konunun   44  48   • 210 = 2  .  3  .  5   .  7   x = 1 , y = 1
                                                                          y
                                                                         x
                                                              4
                                                       2  . 11  2  . 3
                                                       2
              kalıcı hâle gelmesini sağlayan bölümdür.
                                                                        2
                                                                         3
                                                                      • 392 = x   .  y   x = 7 , y = 2
                                                       72     540       3  2
                                                                      • 675 = x   .  y   x = 3 , y = 5
                                                               3
                                                              2
                                                      2 3  . 3 2  2  . 3  . 5 1
                                                   42               5.  Aşağıda verilen çarpan ağacına göre A + B – C kaç-
                                                                     tır?
                                                     2.  Aşağıda verilen doğal sayıların asal olan çarpanla-  A + B - C = 0  Akıllı Damla
                                                      rını bulunuz.            20

                                                      • 88  2 , 11  • 225  3 , 5      2           A
                                                                                              4 Boyutlu Soru Bankası:
                                                      • 300   2 , 5 , 3  • 420   2 , 3 , 5 , 7
                                                                                         Ölçme değerlendirme soru bankalarına
                                                     3.  Aşağıda verilen ve asal çarpanlarının çarpımı şek-
                                                      linde yazılmış olan doğal sayıları bulunuz.            48

                                                      a)   11  .  17 =   187      2           yapılan yönlendirmeleri içeren ikondur.

                                                      b)   2  .  3  = 4  162            2            B

                                                                         4
                                                       2
                                                      c)   2   .  19 =   76

                                                      ç)   2  .  3  .  13 = 78
                                                                               44

                                                                         2           C

                                                      Test 14-15-16-17        Matematik / 6. Sınıf
   1   2   3   4   5   6   7   8   9