Page 5 - Yeni Nesil Soru Bankası Matematik 7
P. 5
NEDEN BLOOM
BLOOM TAKSONOMİSİ
TAKSONOMİSİ?
NEDİR?
Bloom Taksonomisi sayesinde sorulan zorlu so-
rular ile hem bilgi temeli oluşturulmakta hem de Bloom Taksonomisi, bilişsel süreçlerin basit-
ten karmaşığa doğru sınıflandırılmasıdır.
öğrencinin öğrenme sürecini sahiplenmesi ve süreç Üst basamaklardaki hedeflerin
üzerindeki gücünü hissetmesi sağlanmaktadır. gerçekleşmesi için önce alt
Bu sayede öğrenciler karar alma ve bunu basamaklardaki hedefler
bir fikir üzerinde uygulama yönünde gerçekleşmelidir.
motive edilmektedir.
Temel olarak Bloom Taksono-
misi, öğrencilere sadece sınıf
ortamında karar alma
konusunda değil; aynı
zamanda, günlük
hayatlarında gere-
ken temel becerilerini geliştirmeye de
yardımcı olmaktadır. Değerlendirme:
Bir bilginin doğruluğunu sorgulamak,
bilimsel yaklaşımlar ve bilginin bütünlü-
ğü ile çelişen durumları tespit etmektir.
Çözümleme:
Özgün Düşünme:
Konuyu bileşenlerine ya da parçala-
rına ayırarak parçaların birbiriyle ve Parçaları kullanarak yeni bir ürün ya
bütünün genel yapısı veya amacıyla da fikir oluşturmaktır.
nasıl bir ilişkisi olduğunu belirlemek-
tir.
Uygulama:
Bir yöntemi/işlemi verilen bir durumda
uygulamak veya bilgiyi yeni durumda
kullanmaktır.
Hatırlama:
Önceden öğrenilen bir bilgiyi uzun
süreli bellekten geri çağırmaktır.
Anlama:
Sözlü, yazılı ve grafik iletişimi içeren
öğretici mesajlardan anlam çıkarmak,
fikir ve kavramları açıklamaktır. Bilgiyi
kullanarak soruları ve sorunları çöze-
bilmektir.