Page 5 - Yeni Nesil Soru Bankası Matematik 7
P. 5

NEDEN BLOOM
                                                                               BLOOM TAKSONOMİSİ
                     TAKSONOMİSİ?
                                                                                             NEDİR?
             Bloom Taksonomisi sayesinde sorulan zorlu so-
             rular ile hem bilgi temeli oluşturulmakta hem de                     Bloom Taksonomisi, bilişsel süreçlerin basit-
                                                                                    ten karmaşığa doğru sınıflandırılmasıdır.
             öğrencinin öğrenme sürecini sahiplenmesi ve süreç                          Üst basamaklardaki hedeflerin
             üzerindeki gücünü hissetmesi sağlanmaktadır.                                 gerçekleşmesi için önce alt
             Bu sayede öğrenciler karar alma ve bunu                                       basamaklardaki hedefler
             bir fikir üzerinde uygulama yönünde                                              gerçekleşmelidir.
             motive edilmektedir.

             Temel olarak Bloom Taksono-
             misi, öğrencilere sadece sınıf
             ortamında karar alma
             konusunda değil; aynı
             zamanda, günlük
             hayatlarında gere-
             ken temel becerilerini geliştirmeye de
             yardımcı olmaktadır.                                                      Değerlendirme:

                                                                                       Bir bilginin doğruluğunu sorgulamak,
                                                                                       bilimsel yaklaşımlar ve bilginin bütünlü-
                                                                                       ğü ile çelişen durumları tespit etmektir.

             Çözümleme:
                                                                                       Özgün Düşünme:
             Konuyu bileşenlerine ya da parçala-
             rına ayırarak parçaların birbiriyle ve                                    Parçaları kullanarak yeni bir ürün ya
             bütünün genel yapısı veya amacıyla                                        da fikir oluşturmaktır.
             nasıl bir ilişkisi olduğunu belirlemek-
             tir.






                                                                                       Uygulama:

                                                                                       Bir yöntemi/işlemi verilen bir durumda
                                                                                       uygulamak veya bilgiyi yeni durumda
                                                                                       kullanmaktır.






             Hatırlama:
             Önceden öğrenilen bir bilgiyi uzun
             süreli bellekten geri çağırmaktır.
             Anlama:

             Sözlü, yazılı ve grafik iletişimi içeren
             öğretici mesajlardan anlam çıkarmak,
             fikir ve kavramları açıklamaktır. Bilgiyi
             kullanarak soruları ve sorunları çöze-
             bilmektir.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10