Page 6 - Yeni Nesil Soru Bankası Matematik 7
P. 6

BLOOM TAKSONOMİSİNE                                               ÖLÇME - DEĞERLENDİRME

                              UYGUN                                                  SİSTEMİ






                                                                                      Anlama 1B
                HATIRLA - ÇÖZ          HATIRLA  Konuyu İzle  1. Ünite: TAM SAYILARLA İŞLEMLER  Test - 1  Hatırlama  UYGULA - ÇÖZ
                                       ÇÖZ
            Derse hazırlık ve aktif katılım için pratik   TAM SAYILARLA   Çözümlü Sorular  Uygula - Çöz 1  1.                        (–1) + (–13) C) 12   D) 14  4.            [(–2) + (+3) – (+1)] – (–2) D) 2  7.   - -  - -  - -  - -  - -  - -  - -  -  Öğrendiğiniz  bilgilerin  pratiğini  yap-
                                                                            işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1)

                                                                    işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1)
                                         TOPLAMA VE
                                                                      B) –12
                                                                    A) –14

                                                                                C) 0
                                                                              B) -2
                                                                            A) -4
            konu anlatımına ihtiyacımız var. Ancak   ÇIKARMA İŞLEMLERİ  1.   Aşağıdaki toplama ve çıkarma iş-  1.                   (+8) – (–4) – (+7)     Yukarıda sayma pulları ile model-  mak  üzere  boşluk  doldurma,  doğru
                                                lemlerini yapalım.
                                                                                    lenen işleme ait matematik cüm-
                                                         işleminin sonucu kaçtır?
                                        Tam Sayılarla Toplama:
                                                                                    lesi  aşağıdakilerden  hangisidir?
            bilgi yığını istemiyoruz. Bu bölüm tam   pılırken işaretler aynı ise sayıların   a)  (–7) + (+4) = ?         b)  (–5) + (–3) = ?  (M.7.1.1.1)  yanlış,  eşleştirme  vb.  etkinliklerle  hem
                                        Tam sayılarla toplama işlemi ya-
                                               c)  (+9) – (–2) = ?         d)  (–8) – (–6) = ?
                                                                                    A) –6 – (+3) = –9
            size  göre...  Tüm  konu  anlatımlarımız   mutlak değerleri toplanır ve ortak   Çözüm:    B)  6 + (–3) = 3  konuyu pekiştirecek hem de okul sınav-
                                       işaret yazılır
                                               a)  (–7) + (+4) = (-7) + (+4) = –3
                                          .
                                                                                    C) –6 + (–3) = –9
                                                                                    D) –6 – (–3) = –3
                                               b)  (–5) + (–3) = –8

            soru cevap şeklindedir.     Örnek   c)  (+9) – (–2) = (+9) + (+2) = +11              larına daha rahat hazırlanabileceksiniz.
                                        •  (+4) + (+5) = (+9)
                                        •  (+11) + (+12) = (+23)  d)  (–8) – (–6) = (–8) + (+6) = -2
                                        •  (–11) + (–12) = (–23)  2.
                                        •  (–6) + (–3) = (–9)      2.                 (–14) + (+18) + (–1)
                                        Ters  işaretli  iki  tam  sayı  top-  2.                     (+4) + (–7)  –5 –4 –3 –2 –1 0 1 2 3 4 5 6     işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1)  5.
                                       lanırken mutlak değeri büyük olan      işlemini sayı doğrusunda göstere-     Yukarıda sayı doğrusunda verilen   A) 5   B) 4   C) 3   D) 2  -4 -3 -2 -1  0 1  2  3  4  5  8.                   |–2| + (+5) – (+3)
                                       sayıdan  mutlak  değeri  küçük  olan   lim.  işlem ve sonucu nedir?
                                       sayı çıkarılır. Mutlak değeri büyük      Yukarıdaki sayı doğrusunda mo-     işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1)
                                       olan sayının işareti sonuca yazılır .  Çözüm:    dellenen  işlem  aşağıdakilerden   A)  0   B) 2   C) 4   D) 10
                                                                            hangisidir? (M.7.1.1.1)
                                        Örnek

                                        •  (+7) + (–3) = (+7 – 3) = +4  – yön  + yön  A) (+4) + (–4) = 0
                                        •  (–9) + (+4) = –(9 – 4) = –5  7 birim  4 birim  B)  (+4) + (–2) = 2
                                        •  (–12) + (+2) = –(12 – 2) = –10  –5 –4 –3 –2 –1 0 1 2 3 4 5 6  C) (–4) + (+2) = –2  HATIRLAMA-ANLAMA
                                                                            D) (+2) + (–2) = 0
                                        Mutlak  değerleri  eşit  ve  ters
               KONU ANLATIM            işaretli olan sayılar birbirinin top-  3 birim
                                                  (+4) + (–7) = (–3)
                                       lama işlemine göre tersidir
                                             .
                                        (+4) ile (–4) sayıları toplama işle-
                 VİDEOLARI             mine göre birbirinin tersidir .  3.                     (+2) + (–4)  3.  – –  +   – –   +1,  –     –1 olmak üzere, – – –  3.   -3 -2 -1  0  1  2  3  4      9.                 –4 + 3 + (–3) = 5  Bu düzeydeki testlerde  verilen soruların
                                                            –
                                                işlemini sayma pullarıyla modelle-

                                                          + –

                                                                                    işleminde  3  yerine  aşağıdakiler-
                                                             +
                                                            – –
                                        Tam Sayılarla Çıkarma:
                                        Tam  sayılarla  çıkarma  işlemi   yelim.   – –  – –  + –  – – –  +  – – –     Yukarıdaki sayı doğrusunda veri-  den hangisi gelmelidir? (M.7.1.1.1)  çözümü için gerekli bilgiler sorunun üze-
                                                                    len işlem aşağıdakilerden hangisi-
                                       yapılırken, eksilen sayı çıkan sayı-  Çözüm:    dir? (M.7.1.1.1)  A) –14   B) –12   C) 12   D) 14
            Hatırla-Çöz  bölümündeki  karekodu   nın toplama işlemine göre tersi ile   +     +1,  –     –1,  + –     0         yukarıda  sayma  pullarıyla  mo-  A) (+2) + (+2) + (–7)  rinde verilmektedir.

                                                         dellenen işlem ve sonucu nedir?
                                       toplanır
                                         .
            okutuyorsunuz, konuların daha iyi anla-  Örnek   olarak düşünelim. + –  + –  B)  (–2) + (–2) + (–7)   6.  –8 ile +6 arasındaki tam sayıların   Ad/Soyad:  Bu  testlerin  amacı;  önceden  öğrenilen
                                                                            toplamı kaçtır? (M.7.1.1.1)
                                                                    C) (+2) + (–2) – (+7)
                                        (+12) – (+3) = (+12) + (–3) = (+9)
                                                + +
                                                                                  D) 15
                                                                              B) –13
                                                                            A) –15
                                                                    D) (–2) + (+2) – (+7)
                                                                                C) 13
            şılması için hazırladığımız konu anlatım   (+9) – (–3) = (+9) + (+3) = (+12)  – – (+2) + (–4) = (+2) + (–2) + (–2) = –2'dir. – –  bilgilerin hatırlanması ve soru çözümün-
                                                 – –
                                                   – –
                                        (–8) – (+3) = (–8) + (–3) = (–11)
            videolarımızı kolayca izleyebiliyorsunuz.  (–5) – (-7) = (–5) + (+7) = (+2)
                                      Kazanımlar:  M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini ya-  de kullanılarak kavranmasıdır.
                                        par, ilgili problemleri çözer.
                                       M.7.1.1.1.  Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer .  14  Ünite 1  Ünite 1  15  7. SINIF           MATEMATİK
                                       2B  Uygulama  Test - 2           Test - 3      (Çözümleme)  YENİ NESİL
                                                                                      3B
                                                                                         SORULAR
                                       1.           5.             1.          Deniz Seviyesi
                                          (–4) + (+4)   (–5) + (–9) + (–5)         350 metre

                                          işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1)     işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1)
                                        A) –8   B) –2   C) 0   D) 8  A) –9   B) –14   C) –18   D) –19

                                                                      Deniz seviyesinin sıfır, yukarıya doğru çıkıldıkça sayısal değerin arttığı, aşağıya doğru inildikçe sayısal değerin azaldığı kabul
                                                    6.              edilmektedir.
                                                                      Deniz seviyesinden 350 metre derinlikteki bir denizaltı test için yarım saat boyunca her 5 dakikada bir 30 metre yüzeye doğru
                                                      -3 -2 -1  0  1  2  3  yükseltiliyor. Daha sonra da bir saat boyunca her 12 dakikada bir 40 metre derinliğe indiriliyor.
                  UYGULAMA              -4 -3 -2 -1  0  1  2  3  4     Yukarıdaki sayı doğrusunda gösterilen işlem ve sonucu      Buna göre, aşağıdaki sayılardan hangisi denizaltının deniz yüzeyine göre son konumunu ifade eder? (M.7.1.1.1)
                                       2.


                                                                                        D) –320
                                                                                 C) -350
                                                                    A) –410

                                                                                     B) -370
                                                    aşağıdakilerden hangisidir? (M.7.1.1.1)
                                          Yukarıdaki sayı doğrusunda gösterilen işlem aşağıdaki-  A) 3 + (–5) = –1   B) 3 + (–5) = –2
                                        lerden hangisidir? (M.7.1.1.1)  C) 5 + (–3) = 2  D) –2 + (–3) = –5
            Bu  düzeydeki  testlerde  öğrenilen   A) (+3) – (–7)  B) (+3) + (+7)

                                        C) (+3) + (–7)
                                              D) (–3) + (+7)
            bilgilerin uygulanması ve pekiştiril-     7.  Toplamları 5 olan biri negatif diğeri pozitif olan iki tam
                                                    sayı aşağıdakilerden hangisi olamaz? (M.7.1.1.1)

                                                          B) –4 ile 9
                                                    A) –1 ile 6
            mesi sağlanmaktadır.       3.      (+8) + (–5) + (+7)  C) 7 ile –2       D) –8 ile 3  2.  A: Atılan gol sayısı       Y: Yenilen gol sayısı       Averaj: Atılan gol sayısı - yenilen gol sayısı

                                                                    Bir futbol takımının averajı yukarıda belirtildiği gibi hesaplanmaktadır.

                                                                    Bazı futbol takımlarının ligin belirli bir zamanı için attığı gol, yediği gol ve averaj durumları tablosu aşağıda verilmiştir.
                                                                        A  Y  Averaj
            Bu testlerin amacı; öğrencinin bilgi        işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1) C) 12      D) 13  8.     + + +  +  + + +  + + +  - -  + + +  + + +      A takımı  40 41  20 22  +16 +21
                                                                    B takımı
                                                                    C takımı
                                           B) 11
                                        A) 10
            düzeyini ölçmektir.                        Yukarıda sayma pullarıyla modellenen işlemin matema-  D takımı  35 32  17  -4  ÇÖZÜMLEME
                                                                    E takımı
                                                    tik cümlesi aşağıdakilerden hangisidir? (M.7.1.1.1)
                                                    A) (+4) – (–2) = 6   F takımı  28  30  -13 -18

                                                                    G takımı
                                                    B)  (+4) + (–2) = 2
                                                                        22
                                                                           54
                                                                    H takımı
                                       4.                     5 – (+2)    C) (–4) + (–2) = –6      Yukarıda verilen tablodaki boşluklar doldurulduğu durumda aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlış olur? (M.7.1.1.1)  Konuların daha iyi anlaşılması için
                                          işleminin  sonucu  aşağıdakilerden  hangisine  eşittir?   D) (–4) – (+2) = –6
                                        (M.7.1.1.1)                 A)   H takımının averajı, E takımının attığı gol sayısının toplamaya göre tersidir.
                                                                    B)   F takımının attığı gol sayısından, D takımının yediği gol sayısı çıkartılırsa sonuç toplama işleminin etkisiz elemanı olur.
                                        A) 5 + (–2)  B) 5 + (+2)                                  hazırladığımız çözüm videolarımızı
                                        C) –5 + 2       D) –5 + (–2)    Ad/Soyad:  C)   C takımının  attığı gol sayısı, E takımının yediği gol sayısından 5 fazladır.
                                                                                                  kolayca izleyebilirsiniz.
                                                                    D)    G takımının yediği gol sayısı, B takımının yediği gol sayısından 20 fazladır.
                                      Kazanımlar:  M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer.
                                       M.7.1.1.1.  Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer .  16  Ünite 1  Ünite 1  17  7. SINIF           MATEMATİK
                                                                                                  Bu  düzeydeki  testlerde    öğrenilen
                                                                                                  bilgilerin  kullanılarak  daha  üst
                                                                                                  düzey bilişsel etkinliklerin gerçekleş-
             KAZANIM TAKİP SİSTEMİ                                                                tirilmesi, bilgiler arasındaki anlam
                                                                                                  ilişkisinin keşfedilmesi hedeflenmek-
                                                                                      3B
                                      3B
            Konu ve soruların hangi kazanıma ait   (Çözümleme)   YENİ NESİL  Test - 3  Tam Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri  (Çözümleme)  YENİ NESİL  tedir.
                                         SORULAR
                                                                                         SORULAR
            olduklarını  konu  anlatım  sayfalarının
            altında yer alan kazanımlardan ve tüm   3.                             5.             Bu testlerin amacı; öğrencilerin üst
            soruların  soru  köklerinde  renkli  olarak                     Yandaki kareli zeminde verilen birimkarelerden oluşmuş şekiller yerinden oynatılma-  düzey düşünme becerilerini geliştir-
                                                                            dan yine birimkareler eklenerek en küçük kareye tamamlanacaktır. Bu şekillerin en
            verilmiş kazanım numaralarından takip   800 m  1800 m  1200 m   küçük kareye tamamlanması için gerekli olan birimkare sayısı altlarına yazılacaktır.  mektir.
            edebilirsiniz.
                                                          Deniz Seviyesi
                                                           +18ºC    Örneğin:    şeklinin en küçük kareye tamamlanması için gereken birimkare sayısı 1 olduğundan, altına -1 yazılmalıdır.

                                           Görselde verilen bölgede deniz seviyesinden yukarıya doğru çıkıldıkça her 200      Buna göre, yukarıdaki birimkareli zeminde verilen şekillerin altlarına yazılması gereken sayılar yazıldığında, bu sayıların
                                           metrede sıcaklık 1ºC azalmaktadır.  toplamaya göre terslerinin toplamı aşağıdakilerden hangisidir? (M.7.1.1.1)
                                          Deniz seviyesinde hava sıcaklığının 18ºC olduğu bir günde Ahmet deniz seviyesinden 800 metre yükseklikte, Mehmet 1200 metre   A) -19  B) -18  C) 18  D) 19
                                        yükseklikte bulunmaktadır. Ahmet ve Mehmet'in babaları Kemal Bey'de deniz seviyesinden 1800 metre yükseklikte bulunan
                                        yayladaki evlerinde bulunmaktadır.
                                          Belirtilen günde normal koşullarda Kemal Bey'in bulunduğu nokta ile oğlu Mehmet'in bulunduğu noktanın sıcaklık farkı x,
                                        Mehmet'in bulunduğu nokta ile Ahmet'in bulunduğu noktanın sıcaklık farkı y olduğuna göre, x + y toplamı aşağıdakilerden
                                        hangisidir? (M.7.1.1.1)    6.  Görme engellilerin okumak için kullandıkları alfabeye Braille Alfabesi denir. Kâğıt üzerinde nokta şeklinde kabartılardan oluşur
                                                                    ve bu kabartıların bulunduğu yerlere göre harfler ya da rakamlar bulunur. Aşağıda Braille alfabesiyle gösterilen rakamlar ve
                                        A) - 3  B) - 5  C) - 7  D) - 9  matematik sembolleri verilmiştir.

                                       4.  Cep telefonu ile internet bankacılığı işlemleri yapan Mustafa Bey'in son beş günlük hesap hareketleri aşağıdaki tabloda veril-
                                        miştir.                       1  2  3  4  5  6  7  8  9  0
                                          Günler  İşlemler
                                         Pazartesi  -145,00 TL
                                         Salı  -125,00 TL
                                         Çarşamba  +244,00 TL              +  -  x  ÷  =
                                         Perşembe  -322,00 TL
                                         Cuma  +744,00 TL
                                          Mustafa Bey'in işlem tablosunda (+) ile belirtilenler hesabına gelen ya da yatan parayı (-) ile belirtilenler ise giden ya da çekilen   Buna göre, yandaki işleminin sonucu aşağıdaki seçeneklerin
                                                                               hangisinde doğru verilmiştir? (M.7.1.1.1)
                                        parayı göstermektedir.
                                          Yukarıda verilen beş günün sonunda Mustafa Bey'in hesabında toplam 696,00 TL parası olduğuna göre, pazartesiden   A) -271  B) -179
                                        önceki günde hesabında kaç Türk lirası vardır? (M.7.1.1.1)  C) 179  D) 271
                                                                                    Ad/Soyad:
                                        A) 300  B) 312  C) 336  D) 396
                                      Kazanımlar:  M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer.
                                       M.7.1.1.1.  Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer .  18 18 18  Ünit Ünite 1 e 1  Ünite 1  19  19 19  7. SINIF           MATEMATİK
                                                                   Ünite 1
                                                              Ünite 1
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11