Page 6 - Yeni Nesil Soru Bankası Matematik 7
P. 6
BLOOM TAKSONOMİSİNE ÖLÇME - DEĞERLENDİRME
UYGUN SİSTEMİ
Anlama 1B
HATIRLA - ÇÖZ HATIRLA Konuyu İzle 1. Ünite: TAM SAYILARLA İŞLEMLER Test - 1 Hatırlama UYGULA - ÇÖZ
ÇÖZ
Derse hazırlık ve aktif katılım için pratik TAM SAYILARLA Çözümlü Sorular Uygula - Çöz 1 1. (–1) + (–13) C) 12 D) 14 4. [(–2) + (+3) – (+1)] – (–2) D) 2 7. - - - - - - - - - - - - - - - Öğrendiğiniz bilgilerin pratiğini yap-
işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1)
işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1)
TOPLAMA VE
B) –12
A) –14
C) 0
B) -2
A) -4
konu anlatımına ihtiyacımız var. Ancak ÇIKARMA İŞLEMLERİ 1. Aşağıdaki toplama ve çıkarma iş- 1. (+8) – (–4) – (+7) Yukarıda sayma pulları ile model- mak üzere boşluk doldurma, doğru
lemlerini yapalım.
lenen işleme ait matematik cüm-
işleminin sonucu kaçtır?
Tam Sayılarla Toplama:
lesi aşağıdakilerden hangisidir?
bilgi yığını istemiyoruz. Bu bölüm tam pılırken işaretler aynı ise sayıların a) (–7) + (+4) = ? b) (–5) + (–3) = ? (M.7.1.1.1) yanlış, eşleştirme vb. etkinliklerle hem
Tam sayılarla toplama işlemi ya-
c) (+9) – (–2) = ? d) (–8) – (–6) = ?
A) –6 – (+3) = –9
size göre... Tüm konu anlatımlarımız mutlak değerleri toplanır ve ortak Çözüm: B) 6 + (–3) = 3 konuyu pekiştirecek hem de okul sınav-
işaret yazılır
a) (–7) + (+4) = (-7) + (+4) = –3
.
C) –6 + (–3) = –9
D) –6 – (–3) = –3
b) (–5) + (–3) = –8
soru cevap şeklindedir. Örnek c) (+9) – (–2) = (+9) + (+2) = +11 larına daha rahat hazırlanabileceksiniz.
• (+4) + (+5) = (+9)
• (+11) + (+12) = (+23) d) (–8) – (–6) = (–8) + (+6) = -2
• (–11) + (–12) = (–23) 2.
• (–6) + (–3) = (–9) 2. (–14) + (+18) + (–1)
Ters işaretli iki tam sayı top- 2. (+4) + (–7) –5 –4 –3 –2 –1 0 1 2 3 4 5 6 işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1) 5.
lanırken mutlak değeri büyük olan işlemini sayı doğrusunda göstere- Yukarıda sayı doğrusunda verilen A) 5 B) 4 C) 3 D) 2 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 8. |–2| + (+5) – (+3)
sayıdan mutlak değeri küçük olan lim. işlem ve sonucu nedir?
sayı çıkarılır. Mutlak değeri büyük Yukarıdaki sayı doğrusunda mo- işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1)
olan sayının işareti sonuca yazılır . Çözüm: dellenen işlem aşağıdakilerden A) 0 B) 2 C) 4 D) 10
hangisidir? (M.7.1.1.1)
Örnek
• (+7) + (–3) = (+7 – 3) = +4 – yön + yön A) (+4) + (–4) = 0
• (–9) + (+4) = –(9 – 4) = –5 7 birim 4 birim B) (+4) + (–2) = 2
• (–12) + (+2) = –(12 – 2) = –10 –5 –4 –3 –2 –1 0 1 2 3 4 5 6 C) (–4) + (+2) = –2 HATIRLAMA-ANLAMA
D) (+2) + (–2) = 0
Mutlak değerleri eşit ve ters
KONU ANLATIM işaretli olan sayılar birbirinin top- 3 birim
(+4) + (–7) = (–3)
lama işlemine göre tersidir
.
(+4) ile (–4) sayıları toplama işle-
VİDEOLARI mine göre birbirinin tersidir . 3. (+2) + (–4) 3. – – + – – +1, – –1 olmak üzere, – – – 3. -3 -2 -1 0 1 2 3 4 9. –4 + 3 + (–3) = 5 Bu düzeydeki testlerde verilen soruların
–
işlemini sayma pullarıyla modelle-
+ –
işleminde 3 yerine aşağıdakiler-
+
– –
Tam Sayılarla Çıkarma:
Tam sayılarla çıkarma işlemi yelim. – – – – + – – – – + – – – Yukarıdaki sayı doğrusunda veri- den hangisi gelmelidir? (M.7.1.1.1) çözümü için gerekli bilgiler sorunun üze-
len işlem aşağıdakilerden hangisi-
yapılırken, eksilen sayı çıkan sayı- Çözüm: dir? (M.7.1.1.1) A) –14 B) –12 C) 12 D) 14
Hatırla-Çöz bölümündeki karekodu nın toplama işlemine göre tersi ile + +1, – –1, + – 0 yukarıda sayma pullarıyla mo- A) (+2) + (+2) + (–7) rinde verilmektedir.
dellenen işlem ve sonucu nedir?
toplanır
.
okutuyorsunuz, konuların daha iyi anla- Örnek olarak düşünelim. + – + – B) (–2) + (–2) + (–7) 6. –8 ile +6 arasındaki tam sayıların Ad/Soyad: Bu testlerin amacı; önceden öğrenilen
toplamı kaçtır? (M.7.1.1.1)
C) (+2) + (–2) – (+7)
(+12) – (+3) = (+12) + (–3) = (+9)
+ +
D) 15
B) –13
A) –15
D) (–2) + (+2) – (+7)
C) 13
şılması için hazırladığımız konu anlatım (+9) – (–3) = (+9) + (+3) = (+12) – – (+2) + (–4) = (+2) + (–2) + (–2) = –2'dir. – – bilgilerin hatırlanması ve soru çözümün-
– –
– –
(–8) – (+3) = (–8) + (–3) = (–11)
videolarımızı kolayca izleyebiliyorsunuz. (–5) – (-7) = (–5) + (+7) = (+2)
Kazanımlar: M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini ya- de kullanılarak kavranmasıdır.
par, ilgili problemleri çözer.
M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer . 14 Ünite 1 Ünite 1 15 7. SINIF MATEMATİK
2B Uygulama Test - 2 Test - 3 (Çözümleme) YENİ NESİL
3B
SORULAR
1. 5. 1. Deniz Seviyesi
(–4) + (+4) (–5) + (–9) + (–5) 350 metre
işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1) işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1)
A) –8 B) –2 C) 0 D) 8 A) –9 B) –14 C) –18 D) –19
Deniz seviyesinin sıfır, yukarıya doğru çıkıldıkça sayısal değerin arttığı, aşağıya doğru inildikçe sayısal değerin azaldığı kabul
6. edilmektedir.
Deniz seviyesinden 350 metre derinlikteki bir denizaltı test için yarım saat boyunca her 5 dakikada bir 30 metre yüzeye doğru
-3 -2 -1 0 1 2 3 yükseltiliyor. Daha sonra da bir saat boyunca her 12 dakikada bir 40 metre derinliğe indiriliyor.
UYGULAMA -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 Yukarıdaki sayı doğrusunda gösterilen işlem ve sonucu Buna göre, aşağıdaki sayılardan hangisi denizaltının deniz yüzeyine göre son konumunu ifade eder? (M.7.1.1.1)
2.
D) –320
C) -350
A) –410
B) -370
aşağıdakilerden hangisidir? (M.7.1.1.1)
Yukarıdaki sayı doğrusunda gösterilen işlem aşağıdaki- A) 3 + (–5) = –1 B) 3 + (–5) = –2
lerden hangisidir? (M.7.1.1.1) C) 5 + (–3) = 2 D) –2 + (–3) = –5
Bu düzeydeki testlerde öğrenilen A) (+3) – (–7) B) (+3) + (+7)
C) (+3) + (–7)
D) (–3) + (+7)
bilgilerin uygulanması ve pekiştiril- 7. Toplamları 5 olan biri negatif diğeri pozitif olan iki tam
sayı aşağıdakilerden hangisi olamaz? (M.7.1.1.1)
B) –4 ile 9
A) –1 ile 6
mesi sağlanmaktadır. 3. (+8) + (–5) + (+7) C) 7 ile –2 D) –8 ile 3 2. A: Atılan gol sayısı Y: Yenilen gol sayısı Averaj: Atılan gol sayısı - yenilen gol sayısı
Bir futbol takımının averajı yukarıda belirtildiği gibi hesaplanmaktadır.
Bazı futbol takımlarının ligin belirli bir zamanı için attığı gol, yediği gol ve averaj durumları tablosu aşağıda verilmiştir.
A Y Averaj
Bu testlerin amacı; öğrencinin bilgi işleminin sonucu kaçtır? (M.7.1.1.1) C) 12 D) 13 8. + + + + + + + + + + - - + + + + + + A takımı 40 41 20 22 +16 +21
B takımı
C takımı
B) 11
A) 10
düzeyini ölçmektir. Yukarıda sayma pullarıyla modellenen işlemin matema- D takımı 35 32 17 -4 ÇÖZÜMLEME
E takımı
tik cümlesi aşağıdakilerden hangisidir? (M.7.1.1.1)
A) (+4) – (–2) = 6 F takımı 28 30 -13 -18
G takımı
B) (+4) + (–2) = 2
22
54
H takımı
4. 5 – (+2) C) (–4) + (–2) = –6 Yukarıda verilen tablodaki boşluklar doldurulduğu durumda aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlış olur? (M.7.1.1.1) Konuların daha iyi anlaşılması için
işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisine eşittir? D) (–4) – (+2) = –6
(M.7.1.1.1) A) H takımının averajı, E takımının attığı gol sayısının toplamaya göre tersidir.
B) F takımının attığı gol sayısından, D takımının yediği gol sayısı çıkartılırsa sonuç toplama işleminin etkisiz elemanı olur.
A) 5 + (–2) B) 5 + (+2) hazırladığımız çözüm videolarımızı
C) –5 + 2 D) –5 + (–2) Ad/Soyad: C) C takımının attığı gol sayısı, E takımının yediği gol sayısından 5 fazladır.
kolayca izleyebilirsiniz.
D) G takımının yediği gol sayısı, B takımının yediği gol sayısından 20 fazladır.
Kazanımlar: M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer.
M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer . 16 Ünite 1 Ünite 1 17 7. SINIF MATEMATİK
Bu düzeydeki testlerde öğrenilen
bilgilerin kullanılarak daha üst
düzey bilişsel etkinliklerin gerçekleş-
KAZANIM TAKİP SİSTEMİ tirilmesi, bilgiler arasındaki anlam
ilişkisinin keşfedilmesi hedeflenmek-
3B
3B
Konu ve soruların hangi kazanıma ait (Çözümleme) YENİ NESİL Test - 3 Tam Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri (Çözümleme) YENİ NESİL tedir.
SORULAR
SORULAR
olduklarını konu anlatım sayfalarının
altında yer alan kazanımlardan ve tüm 3. 5. Bu testlerin amacı; öğrencilerin üst
soruların soru köklerinde renkli olarak Yandaki kareli zeminde verilen birimkarelerden oluşmuş şekiller yerinden oynatılma- düzey düşünme becerilerini geliştir-
dan yine birimkareler eklenerek en küçük kareye tamamlanacaktır. Bu şekillerin en
verilmiş kazanım numaralarından takip 800 m 1800 m 1200 m küçük kareye tamamlanması için gerekli olan birimkare sayısı altlarına yazılacaktır. mektir.
edebilirsiniz.
Deniz Seviyesi
+18ºC Örneğin: şeklinin en küçük kareye tamamlanması için gereken birimkare sayısı 1 olduğundan, altına -1 yazılmalıdır.
Görselde verilen bölgede deniz seviyesinden yukarıya doğru çıkıldıkça her 200 Buna göre, yukarıdaki birimkareli zeminde verilen şekillerin altlarına yazılması gereken sayılar yazıldığında, bu sayıların
metrede sıcaklık 1ºC azalmaktadır. toplamaya göre terslerinin toplamı aşağıdakilerden hangisidir? (M.7.1.1.1)
Deniz seviyesinde hava sıcaklığının 18ºC olduğu bir günde Ahmet deniz seviyesinden 800 metre yükseklikte, Mehmet 1200 metre A) -19 B) -18 C) 18 D) 19
yükseklikte bulunmaktadır. Ahmet ve Mehmet'in babaları Kemal Bey'de deniz seviyesinden 1800 metre yükseklikte bulunan
yayladaki evlerinde bulunmaktadır.
Belirtilen günde normal koşullarda Kemal Bey'in bulunduğu nokta ile oğlu Mehmet'in bulunduğu noktanın sıcaklık farkı x,
Mehmet'in bulunduğu nokta ile Ahmet'in bulunduğu noktanın sıcaklık farkı y olduğuna göre, x + y toplamı aşağıdakilerden
hangisidir? (M.7.1.1.1) 6. Görme engellilerin okumak için kullandıkları alfabeye Braille Alfabesi denir. Kâğıt üzerinde nokta şeklinde kabartılardan oluşur
ve bu kabartıların bulunduğu yerlere göre harfler ya da rakamlar bulunur. Aşağıda Braille alfabesiyle gösterilen rakamlar ve
A) - 3 B) - 5 C) - 7 D) - 9 matematik sembolleri verilmiştir.
4. Cep telefonu ile internet bankacılığı işlemleri yapan Mustafa Bey'in son beş günlük hesap hareketleri aşağıdaki tabloda veril-
miştir. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
Günler İşlemler
Pazartesi -145,00 TL
Salı -125,00 TL
Çarşamba +244,00 TL + - x ÷ =
Perşembe -322,00 TL
Cuma +744,00 TL
Mustafa Bey'in işlem tablosunda (+) ile belirtilenler hesabına gelen ya da yatan parayı (-) ile belirtilenler ise giden ya da çekilen Buna göre, yandaki işleminin sonucu aşağıdaki seçeneklerin
hangisinde doğru verilmiştir? (M.7.1.1.1)
parayı göstermektedir.
Yukarıda verilen beş günün sonunda Mustafa Bey'in hesabında toplam 696,00 TL parası olduğuna göre, pazartesiden A) -271 B) -179
önceki günde hesabında kaç Türk lirası vardır? (M.7.1.1.1) C) 179 D) 271
Ad/Soyad:
A) 300 B) 312 C) 336 D) 396
Kazanımlar: M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer.
M.7.1.1.1. Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer . 18 18 18 Ünit Ünite 1 e 1 Ünite 1 19 19 19 7. SINIF MATEMATİK
Ünite 1
Ünite 1