Page 7 - Yeni Nesil Soru Bankası Matematik 7
P. 7
OECD ÖLÇME - DEĞERLENDİRME
(ULUSLARARASI SINAVLAR) SİSTEMİ
DAMLA YAYINEVİ’NDE
4B DEĞERLENDİRME 1. Ünite: TAM SAYILARLA İŞLEMLER PISA ÇALIŞMALARI
ÖZGÜN DÜŞÜNME
1. Bilgi: Ana renkler, sarı, kırmızı ve mavidir. Bu renklerin karışı- 2. Aşağıda verilen 4 x 4'lük kareli kâğıdın her bir eş karesinde
mından yeşil, turuncu ve mor elde edilir.
tam sayılarla ilgili bir işlem verilmiştir.
DEĞERLENDİRME / ÖZGÜN Örnek: Kırmızı Mavi Tüm soru bankalarımız doğrudan PISA sorularıyla
Sarı
-3 + (+2) -2 - (-3) 3 - (+3) -4 - (-5)
DÜŞÜNME desteklemiştir. PISA sorularıyla öğrencilerin;
Sarı
|-4| - |-3| 0 • 5 6 + (-7)
Yeşil
Turuncu • Dikkatini odaklayarak uzun metinleri anlama ve
Bu düzeydeki testler, öğrenilen bilgileri kul- (-2) 2 -2 2 5 0 (-1) 5
lanma ve özgün düşünebilme becerisi, “Tam Mavi Mor Kırmızı 1 15 (5 - 5) 6 (-6) 1 -(-6) yorumlama,
Aşağıda "tam sayılarla çarpma işlemi" ile ilgili bir etkinlik
Öğrenme”nin gerçekleşip gerçekleşmediğinin verilmiştir. -24 12 15 -10 Önce her bir karedeki işlemler yapılacaktır. Sonra bu kâğıt • Analiz – sentez, çözümleme ve değerlendirme
x
eş karelerin kenarları üzerinden geçmek şartıyla makas ile
belirlenmesi boyutlarını içerir. 2 -3 kesilerek birer kenarı ortak iki karelik kartlar elde edilecek-
tir. Ardından bu kartlar üzerindeki sayılar toplanacaktır.
-4 Örnek: yapma,
5
Bu testlerin amacı; öğrencinin kendi özgün 6 Tablodaki yatay hücrelerdeki tam sayılar dikey hücre- -3 + (+2) -2 - (-3) -1 1 -1+1 = 0 • Grafik ve görsellerden gerekli verileri elde ederek
lerdeki tam sayılarla çarpılacak ve sonuç çarpılan sa-
(İşlem sonuçları)
düşüncesini ifade edebilmesini ve en üst düzey yıların bulunduğu satır ve sütunların kesiştiği hücrelere Elde edilen iki karelik bu kartlar örnekte de verildiği gibi
yazılacaktır.
Çıkan sonuç negatif ise sarıya, pozitif ise kırmızıya bo- tam sayılarda toplama işleminin ters eleman özelliğini soruları cevaplayabilme,
yanacaktır.
öğrenmenin gerçekleşmesini sağlamaktır. Daha sonra da hücrelere yazılan bu sayılardan mutlak göstermek için kullanılacaktır.
Buna göre ters eleman özelliğini göstermek için en fazla
değeri 60'tan büyük olanlar mavi renge boyanacaktır.
Buna göre, boyama işlemi sonunda elde edilen mor renkli kaç farklı kart elde edilebilir? (M.7.1.1.1) D) 6
B) 4
A) 3
C) 5
ve yeşil renkli kutucuk sayıları aşağıdakilerden hangisin- • Sayısal verilerden sonuçlar çıkarma,
de doğru verilmiştir? (M.7.1.1.3)
Mor Yeşil
A) 4 3
B) 5 2 • Parça – bütün ilişkisini analiz edebilme becerileri-
C) 3 6
D) 4 5
nin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Ünit
Ünite 1
7 SINIF MATEMATİK
Ünit
7. SINIF MATEMATİK 46 46 46 46 46 Ünit e 1 e 1 e 1
Ünite 1
Öğrencilerimizi dünya standartlarının üzerine çıkar-
mak, eğitimdeki temel hedefimizdir.
OECD
OECD
OECD OECD
Uluslar
Uluslararası
ar
Uluslararası ası 1. Ünite: TAM SAYILARLA İŞLEMLER 1. Ünite: TAM SAYILARLA İŞLEMLER Uluslar ar ası
Sına Sınavlar vlar Sına Sınavlar vlar
YORU M VE ANALİZ BECERİLERİ YORU M VE ANALİZ BECERİLERİ
1. Aşağıda bir yarışmaya ait oyunun krokisi verilmiştir. Mehmet, Akif, Peyami ve Safa bu yarışmaya katılmıştır. 2. • Bir sayının kendisi ile tekrarlı çarpılmasıyla elde edilen ifadelere üslü ifade denir.
bölüm 1. bölüm 2. bölüm 3. bölüm 4. Örneğin, a • a • a • a • a = a 5 tir.
• Pozitif sayıların tüm kuvvetleri pozitif, negatif sayıların ise çift kuvvetleri pozitif, tek kuvvetleri negatiftir.
Peyami Giriş +2 -3 -4 -1 1. çıkış Yukarı Örneğin; ULUSLARARASI
ULUSLARARASI Safa Giriş -3 -4 +3 +1 2. çıkış (-2) 4 = (-2) • (-2) • (-2) • (-2) = +16 SINAVLAR
(-3) 3 = (-3) • (-3) • (-3) = -27'dir.
SINAVLAR Mehmet Giriş -7 +5 -2 -2 3. çıkış İleri Selma ve Büşra bilgisayarlarında üslü ifadelerle ilgili bir oyun oynamaktadırlar.
Akif Giriş +9 -1 +5 +2 4. çıkış Aşağı 4 -3 3 Neden PISA?
PISA Nedir? Yarışmanın kuralları aşağıda verilmiştir. A Butonu -4 2 1 2 B Butonu
Oyuncular, yarışa girerken giriş yazan kutuya yaşlarını Üçüncü bölüm çarpma bölümüdür. Yarışmacı bu bölüm- 3 -2 4
yazacaklardır. den geçerken puanını üzerinden geçtiği sayılar ile çarpa- A Çarkı B Çarkı Liseye geçişte artık yeni bir sınav sistemi
caktır.
PISA, OECD ülkeleri arasında Birinci bölüm toplama bölümüdür. Yarışmacı bu bölüm- Dördüncü bölüm bölme ve çıkış bölümüdür. Yarışmacı bu Oyun kurallarına göre; uygulanıyor.
deki sayılar üzerinden geçerken giriş puanına, üzerinden
bölümdeki herhangi bir sayıya geldiğinde puanını bu sa-
geçtiği sayıları ekleyecektir.
öğrencilerin kazanmış olduğu Ma- İkinci bölüm çıkarma bölümüdür. Yarışmacı bu bölümden Oyun sonunda en yüksek puanı alan oyuncu oyunu kaza- • Oyuncu sırası ile önce A butonuna daha sonra B butonuna basacaktır.
yıya bölüp orada çıkış yapmak zorundadır.
• A ve B çarkları dönecek ve her ikisi de durduktan sonra ok işaretinin A çarkında gösterdiği sayı taban B çarkında gösterdiği
geçerken üzerinden geçtiği sayıları puanından çıkara-
sayı üs olacaktır.
caktır.
tematik ve Fen Bilimleri okuryazar- Oyunculardan Peyami 12, Safa 14, Mehmet 16, Akif 15 yaşındadır. nacaktır. • Elde edilen üslü ifadenin değeri oyuncunun kazandığı puanı gösterecektir. Bu sınav için Milli Eğitim Bakanlığının
• Selma üst üste iki kez A ve B butonlarına basmış ve tabanları birbirinden farklı en yüksek iki puana ulaşmıştır.
Örneğin yarışa başlayan Peyami 1 birim ileri, 1 birim aşağı, 2 birim ileri, 1 birim aşağı, 1 birim ileri giderek birinci bölümden +2
• Büşra üst üste iki kez A ve B butonlarına basmış ve tabanları birbirinden farklı en düşük iki puana ulaşmıştır.
lığı ile Okuma Becerilerini değer- ve -3 , ikinci bölümden -4 , üçüncü bölümden +3 ve -2 , dördüncü bölümden -2 sayılarını geçip 3. çıkışa ulaşmış olur. Selma'nın elde ettiği puanlar toplamı X, Büşra'nın elde ettiği puanlar toplamı Y olmak üzere, X - Y işleminin sonucu kaçtır? yayınladığı örnek sorulara baktığımızda
Böylece
(M.7.1.1.1 - M.7.1.1.4 - M.7.1.1.5)
lendiren bir araştırmadır. PISA’nın I- 12 + (+2) + (-3) = 11 III- 15 • (3) • (-2) = -90 +45 puanla oyunu tamamlar. A) 657 B) 603 C) 421 D) 367 PISA mantığında olduğunu görüyoruz.
IV- (-90) : (-2) = +45
II- 11 - (-4) = 15
temel amacı, öğrencilerin okulda Peyami ve Safa oyuna başladıktan sonra 1 birim ileri 1 birim aşağı 2 birim ileri 1 birim yukarı ve 1 birim ileri yönde hareket etmiş Yani yeni sınav sistemi sadece bilen değil,
ve çıkışa ulaşmıştır. Mehmet ve Akif oyuna başladıktan sonra 2 birim ileri 2 birim yukarı, 1 birim ileri 2 birim aşağı ve 1 birim ileri
yönde hareket ederek çıkışa ulaşmıştır.
öğrendikleri bilgi ve becerileri gün- Buna göre, oyunu hangi oyuncu kazanmıştır? (M.7.1.1.1 - M.7.1.1.2 - M.7.1.1.3 - M.7.1.1.5) D) Akif bilgiyi kullanabilen, analiz ve sentez yapa-
C) Mehmet
A) Peyami
B) Safa
lük hayatta kullanma becerisini bilen öğrencilere yönelik bir sınavdır.
ölçmektir.
Ünit
7 SINIF MATEMATİK 44 44 Ünite 1 e 1 Ünit Ünite 1 e 1 45 45 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER
7. SINIF MATEMATİK
AKOD SİSTEMİ NEDİR?
AKILLI OPTİK DEĞERLENDİRME
3B YENİ NESİL 1. Ünite: TAM SAYILARLA İŞLEMLER Tam Sayılarla Problem Çözme 3B YENİ NESİL
(Çözümleme) SORULAR (Çözümleme) SORULAR
3. 5.
A
Bir sinema salonunda bilet ücretleri aşağıdaki gibi belirlenmiştir. aKOD Akıllı Optik Değerlendirme Sistemi
Pazartesi - Çarşamba (İndirimli) Normal ve Öğrenci 17 TL Kuyunun A noktasının tam sayı karşılığı 0’dır.
Salı - Perşembe (Halk Günü) Normal ve Öğrenci 15 TL
Cuma - Cumartesi - Pazar Normal 30 TL Öğrenci 20 TL SİSTEMİ
B
Şekildeki kuyunun derinliği 70 metredir. Kuyunun A noktasında bulunan bir çekirge her gün 3 m aşağı yönde hareket etmek-
Bu sinema salonunda gösterimde olan bir film için günlere göre izleyen kişi sayıları tablosu aşağıdaki gibidir. tedir. Kuyunun dibinde bulunan bir salyangoz ise her gün 5 m yukarı yönde hareket etmektedir.
Günler Normal Öğrenci 10. günün sonunda çekirge ve salyangozun bulunduğu nokta ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğru olur? (M.7.1.1.1)
Pazartesi 90 30 (M.7.1.1.2) (M.7.1.1.5)
Salı 100 70 A) Çekirgenin bulunduğu noktanın tam sayı karşılığı −40’tır.
Çarşamba 80 40 Hasılat = Gelir, kazanç B) Salyangozun bulunduğu noktanın tam sayı karşılığı −20’dir.
Perşembe 110 60 C) Salyangoz ile çekirge arasındaki uzaklığı belirten sayının toplama işlemine göre tersi 10’dur.
Cuma 150 90 D) Çekirge ve salyangoz toplam 20 m yol gitmiştir. Optik formun fotoğrafını çekip cevaplarınızın
Cumartesi 200 120
Pazar 250 150
Yukarıda verilen bilgilere göre, bu sinema salonunun bu filmden bir haftada toplam kaç TL hasılat yaptığı aşağıdaki
seçeneklerin hangisinde doğru verilmiştir? (M.7.1.1.5) doğruluğunu, testlerin çözümlerini, testteki başarı
A) 34.380 B) 34.000 C) 32.340 D) 32.000
6.
oranınızı, kazanım analizini ve testin sonunda
Bir ailenin aylık elektrik faturası hesaplanırken aşağıdaki adımlar izlenmektedir.
I. Aylık tüketim (kWh) • 2 = Enerji bedeli
4. Bir akaryakıt istasyonu müşterilerine bir kampanya düzenlemiştir. Belirli II. Enerji bedeli ÷ 4 = Dağıtım bedeli
bir tarih aralığını kapsayan bu kampanyaya göre müşteriler her 4 defa III. 3 • (Dağıtım Bedeli - 18 ) = KDV hangi konulara tekrar çalışmanız gerektiğini
125 TL lik yakıt aldıklarında 40 TL'lik ücretsiz yakıt alma imkanı kazana-
caklardır. Bu ücretsiz yakıt alma haklarını müşteriler yine aynı akaryakıt FATURA
istasyonunda kullanabileceklerdir. Bu kampanya süresince, Mustafa Bey KDV + Enerji bedeli + Dağıtım bedeli
toplamda 3150 TL lik, Metin Bey de toplamda 2350 TL'lik yakıt alımı anında görebileceğiniz bir sistemdir.
gerçekleştirmiştir.
Buna göre, Mustafa Bey Metin Bey'den kaç TL'lik daha fazla ücretsiz Buna göre, aylık 52 kWh elektrik tüketen bir aile kaç lira fatura öder? (M.7.1.1.1) (M.7.1.1.3) (M.7.1.1.5)
yakıt alma hakkı kazanmıştır? (M.7.1.1.5) A) 104 B) 128 C) 130 D) 154 Ad/Soyad:
A) 40 B) 80 C) 120 D) 160
Kazanımlar: M.7.1.1.5. Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer.
ÜnitÜnit
M.7.1.1.5. Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer . 42 42 42 Ünite 1 e 1 e 1 Ünite 1 43 43 43 7. SINIF MATEMATİK
Ünite 1
Ünite 1