Page 8 - Yeni Nesil Soru Bankası Matematik 7
P. 8
PISA NEDİR?
Açılımı “Uluslararası Öğrenci Değerlendirme
Programı” olan PISA, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Ör-
gütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler hâlinde, 15 yaş gru-
bundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir
araştırmadır. PISA, 2000 yılında uygulanmaya başlamıştır. Üçer yıllık dönemler
hâlinde uygulanan araştırmaya ülkemiz, ilk kez 2003 yılında katılmıştır. PISA’da; çoktan
(Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı)
seçmeli, karmaşık çoktan seçmeli, açık uçlu, kapalı uçlu gibi değişik soru türleri kullanılmaktadır.
PISA HANGİ OKULLARDA
UYGULANMAKTADIR?
PISA araştırması kapsamında geliştirilen DAMLA YAYINEVİ’NDE
başarı testleri ve anketleri, ülkemizde Ni-
san ayı içerisinde uygulanmaktadır. Araş- PISA ÇALIŞMALARI
tırmaya katılan ülkelerde; örgün öğretimde
kayıtlı olan 15 yaş grubu öğrencilerin bu- Yayınevimiz üç yıl öncesinden “Türkiye’de
bir ilk: 4 Boyutlu Soru Bankaları” çalış-
lunduğu tüm okullar (Ortaokul, Anadolu
Lisesi, Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, masıyla PISA’ya hazırlığın temellerini
atmış ve 2018-2019 eğitim öğretim yı-
Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, Spor Li- lından itibaren de tüm soru bankalarını
sesi, Anadolu İmam Hatip Lisesi, Mesleki
ve Teknik Anadolu Lisesi, Çok Programlı doğrudan PISA sorularıyla desteklemiştir.
Bu çerçevede soru bankalarımız “4 Boyut-
Anadolu Lisesi) bu araştırmaya katılabilir.
lu Ölçme Değerlendirme Sistemi”ne göre
hazırlanmış, bunun yanında tüm üniteler
PISA soruları ile desteklenmiştir.
TÜRKİYE’DE PISA Bu sorularla öğrencilerin;
ÇALIŞMALARI • Dikkatini odaklayarak uzun metinleri
anlama ve yorumlama,
PISA sınavları dünyada 3 yılda bir yapıl- • Analiz – sentez, çözümleme ve değer-
maktadır. 2015 verilerine göre ülkemiz- lendirme yapma,
den PISA sınavına katılan öğrencilerin
%97’si 9. Sınıf ve üzeri sınıflardandır. 8. • Grafik ve görsellerden gerekli verileri
Sınıf öğrencileri istenen ve beklenen katı- elde ederek soruları cevaplayabilme,
lımı göstermemektedir. Oysa Milli Eğitim • Sayısal verilerden sonuçlar çıkarma,
Bakanlığı 8. Sınıftan itibaren liselere gi-
riş sınavlarında öğrencilerin tıpkı PISA’da • Parça – bütün ilişkisini analiz ede-
olduğu gibi matematik ve fen bilimleri bilme becerilerinin geliştirilmesi hedef-
okuryazarlığı alanlarındaki başarılarını lenmektedir.
ölçmek üzere çalışmalara başlamıştır. Bu
çerçevede öğrencilerin analiz, sentez, parça Damla Yayınevi olarak diyoruz ki; öğren-
cilerimizi dünya standartlarının üzerine çı-
– bütün ilişkisi, benzerlik ve zıtlık ilişkisi karmak, eğitimdeki temel hedeflerimizden
gibi üst düzey bilişsel becerilerinin ölçül- biridir.
mesi amaçlanmaktadır. Bizler de Damla
Yayınevi olarak Türk milli eğitimine katkı- Bu hedef doğrultusunda yeniliklerin daima
da bulunmak amacıyla kolları sıvadık. öncüsü olmaya devam edeceğiz.
PISA Destekli Soru Bankalarımızla Öğrencilerimizi
Hem Sınavlara Hem de Geleceğe Hazırlıyoruz...